Hoyzer säljer ut damlaget

Vikande publiksiffror och minskad kringförsäljning har skapat ekonomisk oro i Hoyzer, framför allt i storsatsande herrlaget Hoyzer Boyz. Men klubbens spin doctors har ett ess i rockärmen för att rädda finanserna.

De missade chanserna till serieseger och bottennappet i senaste omgången satte omedelbart ärr, inte bara i Hoyzer Boyz hybrisstinna självbild, utan även ekonomi. Preliminära rapporter talar om en drastiskt vikande efterfrågan på tröjor och annan klubbrelaterad merchandise. Då detta strax efter sportdrycksförsäljning i samband med matcher är lagets största inkomstkälla kan det på sikt hota den sportsliga verksamheten. Utgifterna samtidigt har ökat drastiskt i form av spelarförmåner och dyra bollinköp.

Den dåliga trenden med måltorka, publikkris och minskat intresse för klubben efter sommaren gör att man är beredda till drastiska åtgärder och ännu en gång tar man draghjälp från damlaget. Hoyzer Girlz har haft en motsatt resa, från kris till succé, öser in mål och har överträffat alla förväntningar. Därför är det heller inte ologiskt att klubbens profithungriga merchansvariga försöker rida på framgångsvågen.

Nytt motiv i Hoyzer Shop, tillägnat framgångslaget Hoyzer Girlz

De gamla tröjtrycken med spelare från Hoyzer Boyz får svårt att hävda sig då en specialdesign tillägnad deras framstående bollsystrar slår ner som en bomb på de virtuella butikshyllorna. Lagkapten Anneli Lindgren är galjonsfigur såväl på plan som på tröjdesignen och nu håller klubbledningen tummarna för att detta ska vända de neråtgående försäljningssiffrorna.

Kolla in de nya produkterna i proppfulla Hoyzer Shop!