”Hoyzer spelar med kroppens starkaste muskel: hjärtat”

Långsiktiga samarbetsavtal ska ta Svarta Gamen till högre höjder.

Sportsligt svänger och svajar det om Svarta Gamens lag som om en illa tilltygad kassettbandsspelare(*). Länge var det samma visa med klubbens ekonomi, men där ser det idag betydligt bättre ut än på länge.

Inför säsongen gjorde Hoyzer klart med två storsponsorer. Dels fördjupade man det redan löpande samarbetet med Mickel Räv. Dels slöt man avtal med datakonsultföretaget Swedwise. Bägge avtalen löper över en treårsperiod.

För Swedwise VD Roger Wall var det aldrig något snack om saken när Hoyzer kontaktade dem:
– När John (Hollingworth) hörde av sig angående spons till Hoyzer var det för oss på Swedwise ett enkelt val vart vi skulle lägga våra sponsorpengar i år, så jag vill tacka John lite extra för det.

– Något som känns extra bra är att Hoyzer Boyz & Girlz inte bara är vackra och bär Sveriges snyggaste klubbmärke, utan spelar med kroppens starkaste muskel: hjärtat. Vi är stolta över att förknippas med Er!

Klubbledningen låter i sin tur hälsa att Hoyzer såklart är minst lika glada att ha skrivit avtal med två samarbetspartners som tror på klubbens långsiktiga utvecklingspotential. Svarta Gamens lag har alltid anammat tesen att man för att bli ett storlag måste se ut som ett storlag. ”Vi är vackrast” är ett första utvecklingssteg i kausalsambandet före ”vi är bäst” med slutmålet ”vi är de som vinner mest”.

Således har sponsorsintäkterna i ett första steg, snarare än att läggas på dyra värvningar, främst investerats i nya matchställ och annan kringutrustning som ökar spelarnas möjligheter att uppnå sin maximala potential. Målsättningen är likväl att inom tre år ta titlar, men redan i somras nådde man målet genom att ta hem den anrika fotbollsturneringen Ölbollen.